Handelsbetingelser
Det er altid nemt og enkelt at handle online på Sengetøj. Når du har afgivet din ordre, modtager du automatisk en e-mail med bekræftelse på din bestilling. Når vi har behandlet din ordre, modtager du en e-mail med din ordrebekræftelse, som indeholder din faktura og Track & Trace nummer.
Vær opmærksom på, om du har indtastet korrekt adresse samt e-mail, da du ellers ikke vil modtage din ordrebekræftelse med dit Track & Trace nummer på din pakke.
Vær opmærksom på at bestillingsvarer og møbler bliver leveret med en fragtmand, hvorfor det ikke er muligt at vælge bestemte leveringsdatoer og steder. Du vil i stedet blive kontaktet af en fragtmand, som laver en aftale omkring levering og tidspunktet på dagen afhænger som oftest af fragtmandens rute, men du vil naturligvis blive oplyst herom.
Generelle oplysninger
Jernholmen 36, st th
2650 Hvidovre
Tlf.: +45 71749494
CVR: 35775986
Mail: kundeservice@sengetoj.dk
Sengetøj.dk besvarer mails indenfor 24 timer i hverdagen.
Betaling
Ved betaling via Dankort og Visa, Eurocard, Mastercard trækker sengetoj.dk det beløb som svarer til købesummen - og ikke mere og trækkes først på dit kort når varen afsendes. Betaling sker via Dansk Internet Betalingssystem. Varer, der bestilles til levering i lande uden for EU, fratrækkes den danske moms. Der tages ikke kortgebyr ved betaling med danske kreditkort.
Fragt
Vores pakker leveres med enten GLS, Post Danmark eller ved afhentning i butikken. Fragtpriserne er således:
- GLS Pakkeshop – 39 kr.
- GLS Erhverv – 49 kr.
- GLS Privat Levering - 59 KR.
- GLS (Grønland og Færøerne) – 316 kr.
- GLS (USA) – 699 kr.
- GLS (EU-lande udenfor Danmark) – 699 kr.
- Afhentning på adressen – Gratis
Vi sender normalt indenfor 2-5 hverdage, såfremt varerne er på lager. Men sengetoj.dk forbeholder sig ret til at levere indenfor 10 dage, hvis bestillingen falder sammen med weekend, helligdage eller lignende. Sengetoj.dk kan dele en ordre på flere varer op i flere leveringer - men fakturerer kun kunden én gang.
FRAGTPRISER til møbler..
Levering til GLS-pakkeshop: 39,-
Levering med GLS til privatadresse: 59,-
*Enkelte produkter af mere skrøbelig karakter, som eksempelvis krystal lysestage, kan ikke leveres med GLS og må derfor leveres på anden vis, hvilket kan påføre ekstra leveringsomkostninger. Ved bestilling af de vedrørte varer vil den eksakte leveringsomkostning være angivet.
I spidsbelastede perioder som jul, udsalg eller lignende kan der forekomme længere leveringstid, hvorfor vi opfordrer til at bestille dine varer i god tid.
Levering med fragtmand til kantsten: 449,- (gratis ved køb over 3.000 kr.)
Dine møbler bliver leveret og placeret ved første dør i gadeplan eller ved første forhindring, der opstår på fragtmandens vej fra bilen til gadedøren. En forhindring kan eksempelvis være en trappe eller en smal port, som møblerne ikke kan komme igennem. Med denne leveringsform bliver dine møbler leveret usamlet og i emballage.
Levering af tung vare:
Af arbejdsmiljømæssige hensyn kan varer på over 70 kg kun leveres, hvor det er muligt at anvende tekniske hjælpemidler.
Når du handler hos Sengetøj.dk tilbyder vi altid 14 dages fuld returret. Varer som skal returneres, skal være i original emballage og med eventuelle brandtags, hvis du vil være sikker på at få det fulde beløb retur.
Du kan ikke fortryde et køb ved at nægte modtagelse af varen eller undlade at hente din pakke på det valgte afhentningssted. Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Større varer som møbler og lamper, kan ikke returneres med almindelig post. Udgifterne forventes højst at beløbe sig på 450 DKK
Gratis levering til kantsten på ordrer over 3.000 kr.
Når du lægger en ordre på 3.000 kr. på sengetøj.dk, tilbyder Sengetøj gratis levering til kantsten.
Der leveres ikke til udland.
Se i øvrigt Sengetøj betingelser ved levering med transportør og levering til kantsten:
Følgende indgår for levering til kantsten/gadeplan
• Vi leverer til kantsten/gadeplan
• Vi adviserer modtageren via telefon/sms/e-mail for booking af levering
• Chaufføren ringer inden ankomst på leveringsdagen
Følgende er IKKE inkluderet:
• Indbæring
• Samling af møblet
Modtagers ansvar ved levering UDEN indbæring
• Modtager skal være til at træffe på det oplyste telefonnummer
• Modtager skal i god tid informere omkring alt, hvad der kan påvirke leveringen, eksempelvis svært fremkommelige veje mv.
• Rettelser til levering eller afbestilling af levering skal ske senest XX dage inden levering. Hvis der afbestilles senere vil der blive opkrævet et gebyr for ombooking.
• Er modtager ikke hjemme til at modtage levering, kan der arrangeres en genlevering mod betaling.
• Tjek venligst for transportskader inden kvittering for levering. Skader noteres på kvittering/følgeseddel.
OBS
• Chaufførerne må af sikkerhedsmæssige hensyn, ikke tage deres sko af under levering af varer. Eventuel afdækning af gulv er kundens eget ansvar og skal være sket, inden chaufførerne ankommer på adressen
• Vi kan ikke stilles til ansvar for evt. rengøring af gulvbelægning/tæpper ved mangelfuld eller manglende afdækning.
Forbehold for eventuelle transportskader
Vores møbler er forsvarligt indpakket i plast og papkasse. Skulle emballagen være beskadiget ved levering eller bærer synlige tegn på defekt, anbefaler vi, at der på fragtbrevet kvitteres for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Konstateres transportskaden først senere, anbefaler vi ligeledes, at du reklamere hurtigst muligt, da dette styrker både din sag og vores mod transportfirmaet.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for de fleste af vores møbler.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: (indsæt beløb).
Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse koster intet og gælder for alle medlemmer der er logget ind på PriceRunner. Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for en time efter dit køb gennemføre din registrering. Det koster ingenting og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! Bliv PriceRunner-medlem og få købsgaranti Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af ødelagt vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig som forbruger. Købsgarantien erstatter dig som kunde for både anskaffelses- og fragtomkostninger og den direkte økonomiske skade, du har lidt. For værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger gives ingen erstatning. På PriceRunner finder du en liste med kategorier, der er undtaget garantien, samt de gældende brugervilkår. Lær mere om sammenligningstjenesten her
Fortrydelsesret
Som forbruger har du altid 14 dages fortrydelsesret når du handler på www.sengetøj.dk. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Dine julegaver byttes frem til d. 31 januar det efterfølgende år. (Dvs. lidt over en måned efter jul.)
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@sengetoj.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen på Posthuset eller aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.Varer som skal returneres,skal være i original emballage og med eventuelle brandtags, hvis du vil være sikker på at få det fulde beløb retur.
BEMÆRK: Det koster 60 kr at bruge returlablen,som vil blive modregnet i de penge, du får retur.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Jernholmen 36, st th
2650 Hvidovre
Tlf.: +45 71749494
Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registrerings- og kontonummer for bankkonto, hvortil refusionen skal foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance.
BEMÆRK – VI MODTAGER IKKE PAKKER SENDT PR. EFTERKRAV.
Reklamation
Sengetoj yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles sengetoj.dk indenfor rimelig tid. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Nogle af Sengetøj.dk's leverandører yder 10 års garanti på deres varer. Garantien dækker konstruktionsfejl såsom syninger og fyld. Den gælder ikke hvad der må forventes at være forbrugsslid på produktet såsom huller og lignende.
Reklamation og varereturnering
Hvis du sender en vare retur grundet fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Sengetøj
Jernholmen 36, st th
2650 Hvidovre
Tlf.: +45 71749494
Email: kundeservice@sengetoj.dk
Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter eller varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og sengetoj.dk har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.
Persondatapolitik:
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr., og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Sengetøj og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.sengetøj.dk er Sengetøj.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@sengetoj.dk
Cookies
En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din PC.
Rent teknisk kan ”Cookies” deles op i to typer. Den ene type kaldes ”sessioncookies” ”sessioncookies” er til for at holde styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på hjemmesiden. ”sessioncookies” gemmes ikke på din PC, men forsvinder når du lukker din web-browser. Der findes en anden type ”Cookie” som kaldes ”permanent Cookie” og den gemmes som en tekstfil på din PC i ca. en måned. En ”permanent Cookie” er med til at vores server kan genkende din PC næste gang du logger ind på vores hjemmeside. På www.sengetoj.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Det kan fx gøres på følgende måde: I Internet Explorer 5.X slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetindstillinger” -> ”Slet
Logstatistik bruges på www.sengetoj.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm. På www.sengetoj.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.
Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos sengetoj.dk på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.
Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!
Man kan desuden valgfrit få sin e-mailadresse optaget på en mailingliste hos sengetoj.dk, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra sengetoj.dk. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@sengetoj.dk . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Betingelserne er gældende pr. 13.01.2022
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
CVR: 35775986
Jernholmen 36, st th
2650 Hvidovre
Tlf.: +45 71749494
Mail: kundeservice@sengetoj.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
_______________________________________________________________
Bestilt den: __________________ Modtaget den: ____________________
Forbrugerens navn: _______________________________________________________________
Forbrugerens adresse: _______________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _____________________ Dato: ______________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
[MP8]Opdater med korrekte data.